11 Aralık 2011 Pazar

Çocuk Ruh Sağlığı : ÖĞRENCİ BİLGİ FORMU

                          …………………..  ANAOKULU
KİŞİSEL BİLGİ FORMU

ÇOCUĞUN
Adı-Soyadı                            : ………………………….
Doğum Tarihi                         : ………………………….
Cinsiyeti                                 : ………………………….
Kabul Tarihi                           : ………………………….
Okula Geliş Nedeni               : ………………………….
Ev  Adresi ve Tel.                  : ………………………….
………………………………………………………………
………………………………………………………………
ANNE
Adı-Soyadı                            : ………………………….
Doğum Tarihi                         : ………………………….
Mesleği                                   : ………………………….
Çalışma Saatleri                     : ………………………….
Açık İş Adresi                                   : ………………………….
………………………………………………………………
Ev Adresi ve Tel
(Anne-baba ayrı ise)               : ………………………….
………………………………………………………………
Sağ  (   )                     Öz (   )                         Üvey (   )



                                                                   
BABA
Adı-Soyadı                            : ………………………….
Doğum Tarihi                         : ………………………….
Mesleği                                   : ………………………….
Çalışma Saatleri                     : ………………………….
Açık İş Adresi                                   : ………………………….
………………………………………………………………
Ev Adresi ve Tel
(Anne-baba ayrı ise)               : ………………………….
………………………………………………………………
Sağ (   )                     Öz (   )                      Üvey (   )

GELİŞİM ALANLARI SAYFA 40 DİŞ SAĞLIĞI AFİŞİ

Çocuk Ruh Sağlığı sayfa : 22 ÇOCUKLARI TANIMANIN ÖNEMİ

ÇOCUKLARI TANIMANIN ÖNEMİ


Çocuğu tanımak; çocuğun ruh ve beden gelişmesini doğru olarak tespit etmek, ona göre gerekli olan eğitimi yapabilmek için şarttır. Çocuğun gelişimini incelemek için gerekli bir çok yönden faydalıdır. Her şeyden önce çeşitli gelişim basamaklarında ortaya çıkan ruhî ve bedeni kabiliyetler görülmüş olur. Her çocuktaki ferdi farklılıklar görülür, ona göre bir mesleğe ve işi yöneltmek imkanı bulunur. Çocuğun gelişim derecesine göre, eğitim ve öğretim konuları, seviyesi ve süresi tespit edilebilir. 2-3 yaşlarında bir çocuğa okuma-yazma öğretmeye çalışmak boşuna bir çaba olacaktır. Çünkü belli bir olgunluk seviyesine gelmeden çocuğun belli becerileri kazanması beklenemez. Yine 5-6 aylık bebeğe konuşma öğretilemez. Çocuğun kabiliyetinin gelişmesi için beyin belli bir olgunluk seviyesine ulaşması şarttır. Ancak bu olgunluk seviyesine ulaştıktan sonra yapılan eğitim tesirli olmaya başlar. İlgi, uyarılma ve destekle çocuğun konuşma kabiliyeti hızla gelişir. Eğer çocuk bu devrede ilgi ve uyarılmadan yoksun kalırsa kabiliyeti körelir. Çocuğun konuşması gecikebilir, geç kalarak konuşmaya başlar. Çocuğun gelişmesi dikkate alınarak gerekli eğitim yapılırsa başarıla sonuçlar alınır. Erken yahut geç yapılacak bir eğitimden istenilen sonuç alınamaz .
Çocuğun gelişim dönemlerinin incelenmesi ruh sağlığı bakımından da önemlidir. Dönemlerin ortak ruhsal özelliklerinin bilinmesi ruhsal gelişimin yolunda gidip gitmediğini anlamaya yardım eder. Sağlıklı gelişim bilinirse kişilik geliştirmedeki sapmaların gözlemlenmesini kolaylaştırır. Erişkin ruh hastaları, çocukluktaki doyumsuzlukların, örseleyici yaşantıların ve saplantıların derin izlerini taşırlar. Çocukluk yaşantılarının bilinmesi ferdin ruhsal uyumsuzlukların ve sorunların aydınlatılması bakımından önemlidir.
Her çocuğun kendine özgü bir gelişme hızı vardır. Gelişme dönemlerini birbirinden kesin sınırlarla ayırmak mümkün değildir. Bir önceki dönemin özellikleri, belli bir süre, sonraki dönemlerde de görülür. Bu dönemdeki olumsuz gelişme ya da sapmalar bir sonraki dönemin normal gelişmesini bozabilir .