31 Mart 2012 Cumartesi

ERKEN ÇOCUKLUK VE ÖZEL EĞİTİM SAYFA 56 ÖZEL EĞİTİM (KABARTMA DÜŞLER REHABİLİTASYON MERKEZİ ROPÖRTAJ

                     KABARTMA DÜŞLER REHABİLİTASYON MERKEZİ

1) Kurumunuzda kaç öğrenci var ?
- 160

2) Sınıfınızda kaç öğrenci var ? 
- Genel olarak birebir ders görülüyor ama doktor raporu olanlara grup eğitimide yapılabiliyor.

3)Öğretmenleiniz hangi üniversite ve bölümden mezunsunuz ?
- Gazi üniversitesi - görme engelli bölümü
not : (kurumdaki bazı ögretmenler görme engelli )

4)Bu işi neden yapıyorsunuz?
- Lisede okuduğum bölümdü ve üniversiteyi kazanınca bu bölümü okudum.

5)Engelli bireylerin ulaşımı nasıl oluyor ?
-Genel olarak veliler getiriyor ama tek başına gelende var.

6)Yaşadığınız zorluklar nelerdir ?
- öğrencilerimiz anlatınca anlayamaması dikkatini verememesi psikolojik olarak zorlukları benim açımdan ise ilk sene zorlanmama rağmen alıştım artık.

7)Engelli bireylerin maliyeti nasıl karşılanıyor?
-Ders saatlerinin haftada iki saati devlet tarafından isteyenler ek zaman olarak ücret ödüyorlar.

8)İletişim nasıl sağlanıyor ?
- Öğrencilerimizle birebir konuşarak

9)Eğitim veliler tarafından nasıl destekleniyor ?
-Velilerle her dersin sonunda mutlaka 15 dakıka konusulur dersler hakkında.

10)Nasıl etkinlikler yapılıyor ?
- genel olarak yaşa göre yapılıyor. küçük yaşlar için oyun yoluyla eğitim verilir  büyüklere ise materyallerle

11)Personel seçim kriterleriniz nelerdir ?
-Kişisel özelliklerine mutlaka bakılır 4 yıllık eğitimi olmalı ve önemli konulardan istekli olmalı.

12)Bireylerdeki gelişimi nasıl gözlemliyorsunuz ?
-Zaten birebir ders gösterildiği için neler yapabıldıklerını ve yapbıleceklerıne bakıyoruz

13)Acil durumlarda nasıl iletişime geçiliyor?
-Öğrencilerimiz zaten görme engelli olduğu için duyabiliyor bı yüzden pek zorlanmıyoruz ağır derecedede zihinsel engelli öğrencimiz yok.

14)Ne tip materyaller kullanıyorsunuz ?
-Kabartmalı saat , daktilo , kabartma yazı tablet , abaküs gibi materyaller.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder